Vad händer?

gladtofuGlad nufu (tofu gjord av jordnötter istället för sojabönor)

Det var väldigt länge sen jag skrev något här nu. Jag har inte slutat experimentera med fermentering men jag har inte riktigt känt att jag haft tid att lägga på bloggen. Men jag har en hel del andra roliga projekt på gång! För den som är nyfiken på vad jag håller på med nu för tiden är det bara att spana in Vegan Kök & Bar – Göteborg och OLIK pop-up restaurang som båda är delar av ett projekt med att starta upp en helt vegansk restaurang och bar i Göteborg. Vi är ganska nära målet, men behöver lite hjälp för att förverkliga planerna. Jag jobbar även på ett zine med Vegania Nina som förhoppningsvis är klart i maj. I det kommer du bland annat få massor av tempehrecept, och instruktioner till hur en bygger en egen inkubator! Instruktionerna till inkubatorn dyker nog upp här också så småningom. Jag har inga nya recept att dela med mig av den här gången, men lite bilder som kanske kan inspirera:

DSCF3143Tempeh gjord på bruna bönor

DSCF3157Rökning av tempeh, tofu och olivolja

IMG_6795_
Tempeh reuben från brunchen i mars med Vegan Kök & Bar (foto: Madeleine Martinsson)

DSCF3254Tofufeta (nytt bättre recept som jag ska se till att dela med mig av!)

Bloggen är alltså inte helt död, jag har en ambition om att börja posta igen bara jag hittar tid och pepp!

Kommentera

