Tofu-Misozuke – 2 veckor

Min Tofu-Misozuke har lagrats i två veckor nu. Än så länge verkar allt gå bra. Inget utav blocken har möglat, och det luktar miso om dem. Jag har bytt papper en gång i veckan, och då har alla lager varit riktigt blöta. Så det verkar vara nödvändigt att byta ofta, iallafall nu i början. När det är dags att byta papper har jag lagt ett lager på blocken och sen vänt allt upp och ner. Sen har jag sköljt ur burkarna de förvaras i och torkat dem ordenligt, fyllt på med några nya lager pappershandukar och lagt tillbaka blocken i lådan. Jag känner mig extremt otålig när det kommer till det här projektet. Det känns spännande med något jag aldrig smakat och jag vill helst kunna testa redan nu!

Tofu-Misozuke efter 2 veckor, blöta papperhandukar i botten som behöver bytas ut mot torra.

Tofu-Misozuke efter 2 veckor, blöta pappershandukar i botten som behöver bytas ut mot torra.

Torr pappershanduk under och de blöta som ska bytas ovanpå

Torr pappershanduk under och de blöta som ska bytas ovanpå

Tofu-Misozuke efter 2 veckor

Tofu-Misozuke efter 2 veckor

Tofu-Misozuke efter 2 veckor

Tofu-Misozuke efter 2 veckor

Kommentera

